بلاگ

کابل ضد حریق XLPE

کابل ضد حریق XLPE

این مقاله طراحی شده تا به بررسی مشخصات فنی، مزایا، ساختار مواد تشکیل‌دهنده بپردازد و روش ساخت کابل ضد حریق XLPE را بررسی کند. به دلیل شباهت زیادی که بین سیم و کابل نسوز و اعلام حریق وجود دارد، تصمیم گرفتیم تا روش‌های تولید و مشخصات کابل نسوز را نیز مورد بررسی قرار دهیم.  در ابتدا بنظر بهتر است که بدانیم مواد بکار رفته در کابل XLPE و سیم و کابل سیلیکونی چیست؟ درواقع می‌توان اینگونه بیان کرد که XLPE نام مختصر CROSS-LINKED-POLYETHYLENE می‌باشد. همانطور که می‌دانید پلی‌اتیلن متشکل از یک ساختار مولکولی خطی است. طبق تحقیقات عملی مشخص شده که ساختار مولکولی پلی‌اتیلن از نظر شیمیایی به یکدیگر متصل نیست و اگر تحت تاثیر حرارت بالا قرار گیرد تغییر حالت داد و فرم اولیه خود را از دست می‌دهد.

کابل ضد حریق XLPE

مشخصات فنی کابل شیلددار با عایق XLPE

یکی از مزیت‌هایی که در مصارفی با ولتاژ بالا، کابل شیلددار با عایق XLPE از خود نشان داده، این است که موجب کاهش تلفات دی الکتریک می‌شود. لازم به ذکر است که ضریب تلفات و یا کاهش قدرت عایقی دی الکتریک ۰.۱ قدرت عایق است و علاوه‌بر این ۰.۲ قدرت کمتر از ضریب قدرت عایق PVC می‌باشد. به دلیل جلوگیری از ایجاد جرفه در کابل و کاهش شارژ جریان نشستی زمین در شبکه، از کابل XLPE استفاده می‌شود چرا که ضریب صابت دی الکتریک این کابل، در برابر ظرفیت کل بسیار مطلوب و پایین‌تر است.

مزایای کابل ضد حریق XLPE

◀ به علت خواص الکتریکی و فیزیکی متعددی که کابل XLPE از خود نمایش می‌دهد موجب شده تا در لیست بهترین کابل‌ها در زمینه انتقال و توزیع جریان الکتریکی قرار بگیرد.

◀ کابل ضد حریق XLPE دارای ظرفیت انتقال جریان بالایی می‌باشد.

کابل ضد حریق XLPE همچنین دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد و موجب تغییر شکل در این شرایط نمی‌شود. این مقاومت نیز به شرح زیر است:

◀در دمای عادی حداکثر ۹۰ درجه سانتیگراد، در شرایط بحرانی تا دمای ۱۳۰ درجه سانتیگراد و در شرایط اتصال کوتاه نیز تا دمای ۲۵۰ درجه را از خود عبور می‌دهند.

◀به سادگی می‌توان آن را نصب نمود.

◀محدودیتی برای نصب در ارتفاغات وجود ندارد و هرجایی می‌توان آن را نصب نمود. عدم نیاز به غلاف‌های فلزی در شرایط نصب.

◀به علت‌عدم نیاز به غلاف‌های فلزی باعث شده تا از ایجاد آسیب‌ها در اثر شکستگی یا خورندگی جلوگیری کند.

ساخت کابل اعلام حریق با روکش XLPE

مراحل ساخت کابل اعلام حریق با روکش XLPE

برای ساخت کابل‌های اعلام حریق دراکا، ارسه، کویسل و… همراه با روکش XLPE نیاز است که با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته تکنولوژی به منظور استفاده در چندین مرحله لایه‌بندی این کابل‌ها در محیطی فاقد نفوذ آب، پخت با گرمای بدون رطوبت و یا سرمایش خشک که از طریق گاز انجام می‌شود استفاده شود. شرکت پلیمر عایق اسپادانا با بیش از ۱۰ سال سابقه در تولید انواع مقره‌های سیلیکونی همواره سعی کرده تا با بهبود کیفیت و تولید گسترده در تمامی قطعات مربوطه، قدمی بزرگ در مسیر جلب رضایت مشتری بردارد. برای خرید و مشاوره نیز می‌توانید با این شرکت همراه باشید و از ارتباط با این شرکت نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *