بلاگ

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر امروزه بسیار مورد توجه قرارگرفته است و یکی از گزینه‌های مهم جهت حفظ ایمنی می‌باشد، این سیستم به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد در دسته محصولات پرفروش قرارگرفته است و کاربران سؤالات زیادی در رابطه با این سیستم می‌پرسند. ما در طول این مقاله سعی کرده‌ایم تا اطلاعات کاملی را در رابطه با نحوه عملکرد و مزیت سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر بیان کنیم تا شما بتوانید بهترین سیستم را با کمترین هزینه انتخاب کنید.

مهم‌ترین ویژگی سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر (Addressable Fire Alarm System) این است که به راحتی امکان تشخیص دود و مونوکسید کربن را داشته و بهترین گزینه جهت جلوگیری از آتش‌سوزی در مکان‌های مختلف می‌باشد، این سیستم در صورت آتش‌سوزی می‌تواند به صورت صوتی اطلاع‌رسانی نماید که هشدارهای این سیستم به صورت اتوماتیک بوده و در صورت بروز دود و حرارت، فعال می‌گردد.

معمولاً هشدارهای این سیستم به حالت صوت می‌باشد و قابلیت اتصال به سیستم‌های صوتی را دارد. در حالت کلی هدف استفاده از اعلام حریق آدرس پذیر، جلوگیری از آتش‌سوزی و اعلام هشدار در همان مرحله اول می‌باشد که امروزه استفاده از این سیستم در تمام اماکن بسیار رایج شده است. لازم به ذکر است که سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، به دلیل داشتن تجهیزات الکترونیکی می‌تواند محل دقیق بروز حریق را به صورت دقیق مشخص نماید و این مورد هم سبب می‌شود تا امکان کنترل آتش‌سوزی به بهترین شکل ممکن انجام گردد که امروز انواع سیستم‌های اعلام حریق آدرس‌پذیر از طریق مراکز معتبر قابل دسترسی هستند.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

مشاهده و خرید انواع سیم و کابل سیلیکونی

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر

مزایای سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر

مهم‌ترین مزیت سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر این است که امکان تشخیص محل دقیق آتش‌سوزی برحسب تجهیزاتی که دارد، ممکن است، در این حالت بحث اطفاء حریق با سرعت بیشتر انجام می‌شود. از مزیت‌های دیگر این سیستم می‌توان نصب و سیم‌کشی راحت و هزینه بسیار کم آن اشاره کرد و لازم به ذکر است که مدل‌های مختلف سیستم اعلام حریق به وسیله برندهای مختلف تولید شده‌اند. قابلیت آدرس‌دهی به صورت نرم افزاری و دستی در این سیستم‌ها، امکان کنترل و مدیریت را به راحتی ممکن کرده است؛ در لیست زیر به چند نمونه از مزیت‌های دیگر این سیستم اشاره شده است:

✅ سرعت عملکرد بسیار بالا

✅ قابل تنظیم با استفاده از صفحه‌کلید

✅ درصد پایین خطا در این سیستم‌ها

✅ امکان اتصال این سیستم‌ها به سیستم‌های امنیتی ساختمان

✅ هشدارهای چندمرحله‌ای در آن‌ها

✅ دقت بسیار بالا جهت شناسایی دقیق

تجهیزات سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر

تجهیزات لازم برای نصب سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر

جهت سیم‌کشی سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، نیاز به انواع سیم و کابل است که امکان تهیه انواع کابل اعلام حریق، سیم و کابل نسوز و یا انواع سیم و کابل سیلیکونی از طریق مراکز عرضه معتبر مانند فروشگاه اینترنتی پلیمر عایق اسپادانا قابل دسترسی است. باتوجه به ضرورت و اهمیت استفاده از تجهیزات مناسب هنگام سیم‌کشی و نصب سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، دیگر هیچ‌گونه مشکلی به دلیل پایین بودن کیفیت تجهیزات ایجاد نمی‌گردد؛ در نتیجه به راحتی می‌توان تجهیزات لازم را جهت نصب این سیستم در اماکن مختلف با قیمت مناسب و کیفیت تضمین شده تهیه کرد.

خصوصیات سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر

در حال حاضر در بین سیستم‌های مختلف اعلام حریق آدرس‌پذیر جزو پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین گزینه‌ها می‌باشد که از پیشرفته‌ترین تجهیزات هنگام ساخت این محصول توسط برندهای مختلف استفاده شده است. این سیستم‌ها امکان تشخیص تمامی اجزاء میدانی را داشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند هشدارهای لازم را جهت جلوگیری از آتش‌سوزی در مکان‌های مختلف بدهند و بهترین گزینه جهت حفظ ایمنی و حفاظت از جان و مال مردم در محل‌های مختلف هستند که امکان کنترل سیستم با صفحه کلید مرکزی قابل انجام می‌باشد.

در هنگام نصب اطلاعات لازم در رابطه با محل و آدرس به نزدیک‌ترین آتش‌ نشانی وصل می‌گردد و با استفاده از روش‌های مختلف می‌توان اقدام به آدرس‌ دهی این سیستم کرد که برخی به صورت دستی انجام می‌شوند، برخی به صورت نرم‌ افزاری و بعضی مدل‌ها به وسیله کنترل پنلی که دارند آدرس‌ دهی می‌شوند که شما برحسب نیاز خود می‌توانید گزینه‌های مختلف را خریداری کرده و استفاده نمایید.

عملکرد سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر

نحوه عملکرد سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر به چه صورت است؟

به طورکلی در یک سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، آژیر، ورودی و خروجی، کلید و غیره وجود دارند و شما می‌توانید تمام تجهیزات موجود را در یک حلقه ببینید. بسته به تعداد هشدارها، می‌توانید تقریباً ۱۰۰۰۰ متر مربع را با هر حلقه پوشش دهید؛ این کار به این دلیل است که شما نمی‌توانید وضعیت هر هشدار را بر اساس نزدیکی زنگ هشدار تعیین کنید؛ درنتیجه وجود اثرات محیطی مانند گرد و غبار آن قدرها هم که فکر می‌کنید آسان نیست. هر یک از تجهیزات سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر دارای آدرسی هستند که در کنترل اعلام حریق تعریف‌شده است؛ بدین ترتیب کنترل پنل اجزای این آدرس‌ها را شناسایی کرده و با تبادل اطلاعات آتش را اعلام می‌کند.

در چنین سیستمی تنظیم و برنامه‌ریزی به طور کامل توسط نرم‌ افزار و کنترل پنل انجام می‌شود و در یک حلقه می‌توان از بیش از یک هشدار استفاده کرد. در حلقه تأمین، ارتباط اطلاعات، تجهیزات و سیگنال بین تجهیزات و پنل کنترل اعلام حریق آدرس‌پذیر مرکزی از طریق یک سیستم دوگانه انجام می‌شود. فراموش نکنید؛ پروتکل ارتباطی در هر یک از سازندگان سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر با سایر سازندگان متفاوت است، بنابراین در این سیستم باید فقط از محصولات یک برند در چرخه استفاده کنید، البته برخی از تولیدکنندگان تمام اجزای اعلام حریق را تولید نمی‌کنند.

✍️ سخن نهایی

خوشبختانه امروزه وجود تجهیزات به روز و هوشمند جهت جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات سبب شده است تا امکان محافظت از جان و مال مردم با استفاده از سیستم‌های هوشمندی که قابل دسترسی هستند به راحتی امکان‌پذیر باشد، از آن جمله می‌توان به انواع سیستم اعلام حریق آدرس‌ پذیر اشاره کرد که با استفاده از روش‌های مختلف قابل کنترل هستند و مزیتی که در این سیستم‌ها وجود دارد، این است که امکان نصب و راه‌اندازی آن بسیار راحت و سریع بوده و دارای هزینه کمی هستند؛ معمولاً سیستم‌های اعلام حریق به وسیله برندهای مختلف تولید شده و به وسیله عرضه کنندگان معتبر به راحتی قابل دسترسی می‌باشند. توجه داشته باشید که استفاده کردن از تجهیزات مناسب جهت نصب و راه‌اندازی اعلام حریق آدرس‌ پذیر نیز بسیار مهم بوده و حتماً باید انواع کابل اعلام حریق، انواع کابل سیلیکونی و سایر تجهیزات را از مراکز عرضه معتبر مانند فروشگاه اینترنتی پلیمر عایق اسپادانا تهیه کرد.

در این حالت به راحتی و بدون نگرانی می‌توانید نصب و راه‌اندازی سیستم اعلام حریق خود را با استفاده از تجهیزات با کیفیت انجام دهید و امکان بروز حادثه به دلیل بی‌کیفیت بودن تجهیزات استفاده شده را به حداقل ممکن برسانید و با نصب از آن در تمامی اماکن از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع سیستم اعلام حریق و جهت بررسی ویژگی‌ها و قیمت روز محصولات مختلف می‌توانید از وب‌سایت پلیمر عایق اسپادانا بازدید کرده و به اطلاعات تکمیلی در رابطه با انواع سیستم اعلام حریق برسید. نظرات و سؤالات خود را کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *