بلاگ

مقره سیلیکونی چیست

مقره سیلیکونی چیست

مقره سیلیکونی چیست: یکی از انواع مهم مقره‌ها، مقره سیلیکونی است. در رابطه با اینکه مقره سیلیکونی چیست می‌توان گفت که این نوع مقره از تجهیزات مهم کاربردی شبکه توزیع برق است. استفاده از مقره‌های سیلیکونی به‌واسطه ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فرد آن‌ها، روزبه‌روز افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر در پاسخ به سؤال مقره سیلیکونی چیست می‌توان به ماهیت پایه عایقی آن اشاره کرد. کاربرد مقره سیلیکونی در محل اتصال کابل‌های برق در دکل‌های برق مشاهده می‌شود. علاوه بر این لازم به ذکر است که برای پیشگیری از تخلیه الکتریکی و همچنین به دلیل برخورداری این نوع مقره از پوشش سیلیکون، به‌کارگیری مقره سیلیکونی در پست‌های توزیع برق و مراکز صنعتی رایج است.

مقره‌های الکتریکی از عبور جریان ناخواسته به زمین جلوگیری می‌کنند. نام دیگر مقره‌ها گیره چینی است. استفاده از انواع مقره در سیستم‌های الکتریکی رایج است. به عبارت دیگر، مقره به‌عنوان مسیری با خاصیت مقاومت بسیار بالا شناخته می‌شود که جریانی را از خود عبور نمی‌دهد. مقره الکتریکی بر روی دکل‌ها یا تیرهای انتقال برق قرار می‌گیرند. مقره‌های فشارقوی برای نگهداری هادی‌های الکتریکی دارای فشارقوی با ولتاژ بسیار بالا به کار می‌روند. مقره‌ها باید توان تحمل وزن انواع کابل را داشته باشند. عایق‌بندی هادی‌ها با زمین و یا عایق‌بندی آن‌ها بین هادی‌های دیگر از دیگر کاربردهای مقره‌ها است. مقره‌ها باید امکان تحمل ولتاژ فازها را داشته و همچنین دارای استحکام کافی باشند.

در این مورد که علت استفاده از مقره سیلیکونی چیست، باید گفت که عواملی مانند رطوبت هوا و آلودگی‌های ناشی از عملکرد مراکز صنعتی، مؤثرترین عوامل تخلیه الکتریکی پست‌ها محسوب می‌شوند و احتمال خاموشی‌های غیرمنتظره و همچنین بروز خطاهای مختلف در شرایط مذکور افزایش چشمگیری می‌یابد. در همین بهره‌گیری از راستا مقره سیلیکونی برای پیشگیری از مشکلات مطرح شده، راه‌حلی کارآمد و مفید به‌حساب می‌آید. از این‌رو مقره‌های سیلیکونی در میان سایر انواع مقره‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند.

مقره سیلیکونی یک تجهیز بسیار کارآمد و کاربردی برای شبکه‌های توزیع برق است. ویژگی‌های منحصر به فردی که در این مقره وجود دارد باعث شده است به وفور مورد استفاده قرار بگیرد و استفاده از آن سیری صعودی دارد. اصولا پایه عایقی است که در محل اتصال کابل‌های برقی به دکل‌ها استفاده می‌شود. برای آن پوششی سیلیکونی استفاده شده است و به همین دلیل در مراکز صنعتی یا سیستم‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت عوامل محیطی مختلفی می‌تواند روی این تجهیز تاثیر بگذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آلودگی‌های مختلفی همچون تخلیه الکتریکی در پست‌ها یا آلودگی حاصل شده از مراکز صنعتی، رطوبت بالا اشاره کرد. در این صورت ممکن است که حوادثی همچون بروز خطاها، خاموشی‌های ناخواسته به اندازه چشم گیری بیشتر شود. مقره سیلیکونی یک راهکار مناسب برای پیشگیری از این مشکلات است چرا که خاصیت ضد آلودگی، آبگریزی را در خود دارد.

با استفاده از این مدل مقره می‌توان که بسیار از معضلات و مشکلات را در پست‌های برقی را از بین برد. در حالت کلی این مقره وظیفه دارد که هادی‌های بدنه برج را ایزوله کند و بایستی بتواند که ولتاژهای زیاد خطوط انتقال را به هیچ نشتی جریانی نسبت به بدنه برج ایزوله کند. کاربرد دیگر این تجهیز این است که به منظور عایق‌بندی زمین و یا هادی‌ها و بین هادی‌ها استفاده می‌شود. این مقره بهترین تجهیزی است که به منظور برقراری ایمنی استفاده می‌شود به همین دلیل مشکلات زیادی همچون تخله الکتریکی و… تا حد زیادی کاهش می‌یابد. با استفاده از این مقره سیستم برقی بدون هیچ خطا و مشکلی به عملکرد خود ادامه دهد و این عایق سیلیکونی هم به عملکرد بهتر آن کمک می‌کند. یعنی عایق سیلیکونی آن از شکل گیری نواری آب روی سطوح جلوگیری کرده و سپس آب روی سطح به شکل قره می‌ماند.

مقره چیست؟ 

واژه ی مَقَرّه در مقره ی سیلیکونی یا همان گیره ی چینی یک مدل عایق الکتریکی است که به منظور اتصال کابل برق به برج های انتقال برق استفاده می شود.

عایق الکتریکی ( مقره در مقره ی سیلیکونی ) یا به اصطلاح نارسانا، به ماده‌ای گفته می شود که در میدان های الکتریکی پاسخی نمی دهد و در مقابل جریان بار الکتریکی کاملا از خود مقاومت نشان می دهد.

البته باید ذکر کرد که در عمل، عایق کامل وجود خارجی ندارد، پس مواد دی‌الکتریکی که ثابت دی‌الکتریک بالا دارند را عایق الکتریکی می‌نامیم.

در موادی با ثابت دی‌الکتریک بالا، الکترون‌های والانس شدیدا به اتم‌های متشکله وابسته‌ هستند.

این مواد در اکثر تجهیزات الکتریکی مثل عایق ‌ها و یا عایق ‌بندی استفاده می شوند.

از عایق های الکتریکی هم برای ساپورت رسانای الکتریکی و هم به منظور جداسازی آن ها بهره برده می شود، این کار بدون این که جریان الکتریکی از داخل آن ها عبور کند صورت می پذیرد.

در زبان انگلیسی لغت insulator به معنی عایق الکتریکی، جهت اشاره کردن به مقره ‌های خط های انتقال انرژی الکتریکی استفاده می‌شود.

بعضی مواد همانند شیشه و یا پلی تترافلوئورواتیلن، عایق‌های الکتریکی با نارسانا های خوبی هستند.

با این که مواد دیگری ممکن است مقاومت الکتریکی به نسبت پایین ‌تری داشته باشند، بسیاری مواد دیگر هم هستند که با هدف عایق‌بندی سیم‌کشی برق و کابل به میزان کافی مناسب هستند.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله مقره چیست را مطالعه فرمایید.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

این مواد شامل بسپار لاستیک‌مانند و اغلب پلاستیک ‌ها می شوند.

این ‌گونه مواد ابن قابلیت را دارند که به عنوان عایق ‌هایی با کاربرد بالا و صد در صد ایمن برای ولتاژ های پایین و یا حتی متوسط (صد ها تا حتی هزاران ولت) استفاده شوند.

البته نشستن گرد و غبار روی ترانسفورماتور و مقره‌ ی سیلیکونی به همراه رطوبت، به خودی خود سبب حالتی عایق مانند بر روی تأسیسات برق شده و باعث قطعی برق می‌شود.

به منظور برطرف کردن این اختلال مقره‌ ی سیلیکونی با ماشین مخصوص مقره‌شوی شست و شو داده می‌شود.

انواع مقره

مقره​‌ها وظیفه ایجاد عایق الکتریکی جهت اتصال کابل‌​های برق به برج​‌های انتقال را بر عهده دارد. از انواع مقره​‌ می‌​توان به دسته‌​های پر کاربرد زیر اشاره نمود:

✔️ مقره خطوط هوایی
✔️ مقره اتکایی
✔️ مقره بوشینگ
✔️ مقره سوزنی
✔️ مقره آویزی
✔️ مقره کششی
✔️ مقره چرخی
✔️ مقره سیلیکونی

مقره نارسانا است و در میدان​‌های الکتریکی عکس العملی نشان نمی​‌دهد و مقاومت بالا در مقابل انتقال جریان دارد. در صورتی که گرد و غبار به همراه رطوبت روی مقره بنشیند، عایق قوی‌تری تولید می​کند که باعث قطعی برق می​‌شود و می‌​بایست با ماشین‌​های مخصوص مقره را شست و شو داد. مقره سیلیکونی می‌​تواند ولتاژ​های زیاد خطوط انتقال را به بدنه برج ایزونه نموده و عایق خوبی برای ​هادی​‌ها و میان​‌هادی​‌ها باشد.

از جمله مزایای استفاده از مقره‌ها می‌​توان به موارد زیر اشاره نمود:

✴️ ایمنی بالا و مقاومت بالا در مقابل شرایط آب و هوایی سخت
✴️ استحکام مکانیکی بالا
✴️ تغییر شکل در مقابل شرایط جوی
✴️ در تهیه و ساخت آن‌​ها از مقره​‌های یکدست و ناخالص استفاده شده است.
✴️ تلفات بسیار کم
✴️ استقامت الکتریکی بالا

وظایف مقره سیلیکونی

مقره‌های سیلیکونی وظیفه ایزوله کردن هادی‌های بدنه برج را بر عهده دارد. این مقره‌ها باید بتوانند ولتاژهای زیاد خطوط انتقال را بدون هیچ جریان نشتی نسبت به بدنه برج ایزوله نمایند؛ همچنین این مقره‌ها برای عایق بندی زمین، هادی‌ها و بین هادی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقره‌ها باید نیروی مکانیکی بدست آمده از نیروی اعمال شده و وزن هادی حاصل از یخ و باد را تحمل نمایند.

مقره‌های سیلیکونی یکی از بهترین و مهم‌ترین تجهیزاتی است که در صنعت برق برای برقراری ایمنی به کار می‌رود؛ به عنوان مثال مشکلاتی همچون آلودگی‌های صنعتی باعث می‌شود در پست برق تخلیه الکتریکی صورت گیرد، بنابراین مقره‌های سیلیکونی تا حد بسیار زیادی می‌تواند مانع از این مشکل شوند.

مقره سیلیکونی از جمله اصلی‌ترین محصولاتی محسوب می‌شود که در صنعت برق از آن به منظور حفاظت بهره می‌برند. مثلاً مشکلاتی از قبیل آلودگی صنعتی، رطوبت‌های بالا و فاکتور‌های محیطی موجب می‌شوند که تخلیه‌ی الکتریکی در پست برق اتفاق بیفتد پس با به کار گیری عایق سیلیکونی در بوشینگ‌ها و مقره‌های سیلیکونی می‌توان تا حدود بسیار زیادی از مشکل اختلال در جریان الکتریکی پیشگیری کرد.

با این عمل، سیستم برق کاملا درست و بدون هیچ گونه خطا و خاموشی ناخواسته کار خواهد کرد. پوشش‌های عایقی سیلیکون اصلی‌ترین متریالی است که به مقره جهت انجام وظیفه‌اش کمک می‌کند. از این نظر که سیلیکون به علت خاصیت ویژه‌ی Hydrophobic از شکل گیری نوار آب روی سطوح پیشگیری می‌کند و آب روی سطح به شکل  قطره می‌ماند. در پی این رویداد مقاومت سطحی کاهش نمی‌یابد و نهایتاً احتمال به‌وجود آمدن آرک در مقره‌ی سیلیکونی به حداقل مقدار ممکن می‌رسد.

مزایای مقره سیلیکونی

  • مقره سیلیکونی ایمنی بالایی دارد و از پست‌های برق در برابر اختلالات آب و هوایی و آلودگی هوا محافظت می‌کند.
  • این مقره‌ها استحکام مکانیکی بالایی دارد.
  • مقره‌های سیلیکونی در برابر هر نوع شرایط جوی تغییر شکل و ظاهر می‌دهد.
  • طراحی این مقره‌ها به صورت یکدست و بدون ناخالصی است.
  • مقدار تلفات این عایق بسیار کم است.
  • استقامت الکتریکی را نیز می‌توان از دیگر مزایای مقره سیلیکونی دانست.

خاصیت بازیافت سیلیکون در مقره سیلیکونی

از جمله کاربرد‌های اصلی مقره‌ی سیلیکونی مربوط به جنس ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی مقره‌ها یعنی سیلیکون می‌شود. همان طور که قبلا اشاره شده بود، مقره‌ها پست‌های برق را در برابر آلودگی‌های هوا، اختلالات آب و هوایی و مواردی چون این‌ها محافظت کنند؛ به همین سبب این مقره‌ها باید مقاومت فوق العاده‌ای از خود به نشان دهند، پس در امر تولید مقره‌ها از سیلیکون بهره برده می‌شود.

پیوند‌های قوی مولکولی سیلیکون موجب می‌شود لایه‌های آلودگی و یا غبار در روی سطح قرار بگیرد، سپس مولکول‌های سیلیکون به سمت بالا جهت از بین بردن لایه‌ی زائد حرکت کنند. این مورد تنها توانایی سیلیکون نیست چون این ماده به علت وزن بسیار پایینی که دارد  موجب کاهش وزن کلی در مقره‌ی سیلیکونی می‌شود؛ همین طور سیلیکون از مقره در مقابل اشعه‌های ماورای بنفش نیز حفاظت می‌کند. بعلاوه انعطاف‌پذیری سیلیکون در مقره‌ی سیلیکونی نیز خود امتیاز بزرگی در مقایسه با سایر جنس‌ها به حساب می‌آید.

مقرون به صرفه بودن و بهینه بودن مقره سیلیکونی

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله مقره اتکایی چیست را مطالعه فرمایید.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

بالا رفتن ضریب امنیت در شبکه ی توزیع و انتقال برق

در کل، در شبکه ی هوایی پست توزیع برق، هادی بدون روکش مورد استفاده می شود به منظور عایق کاری این قبیل هادی ها در برابر زمین و دیگر تجهیزات، استفاده از ابزار های کاربردی و مهم بیش از قبل اهمیت و ضرورت می یابد.

عایق کاری سیم ها در مقابل آلودگی و هم چنین نفوذ آب و نهایتا رطوبت، دیگر مزیت مقره ی سیلیکونی به شمار می رود.

بایستی ذکر شود که از ایزوله سازی هادی نسبت به بدنه ی برج، از اصلی ترین وظیفه ها و شاید مزیت های مقره سیلیکونی محسوب می شود.

بی شک، فاکتور هایی مانند آب و رطوبت زیاد موجب آسیب ها و صدمات فراوانی به پست انتقال برق وارد خواهد کرد.

به منظور پیشگیری از این دست اختلالات، پوشش دادن پست ها با عایق هایی با کیفیت و دوام بالا از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است.

برای این هدف مقره ی سیلیکونی پیشنهاد می شود که از بهترین عایق های پوششی و با کیفیت در این عرصه به حساب می آید.

زیرا همانطور که از پیش مطرح شد پوشش سیلیکون موجود در این مقره ی سیلیکونی، کاملاً ضد آب و حتی ضد رطوبت ساخته و پرداخته شده است.

پس ضد آب و رطوبت بودن و داشتن مقاومت بالا در مقابل عوامل محیطی از مزایای اصلی مقره ی سیلیکونی قلمداد می شود.

مدل های مختلف مقره سیلیکونی

مقره سیلیکونی با توجه به سطح ولتاژ و هم چنین نحوه ی اتصال به کنسول به دسته های متفاوتی تقسیم می شود:

❇️ مقره سیلیکونی

❇️ مقره شیشه‌ای

❇️ مقره سرامیکی

علاوه بر جنس این نوع مقره ها، با توجه به نحوه ی اتصال در شبکه ی فشار متوسط مقره ها به مدل های عبوری و انتهایی دسته بندی می شوند. مقره ی سیلیکونی عبوری در روی پایه های عبوری نصب می شوند و هادی ها در روی آن ها گذاشته می شوند. در این قبیل مقره ها، شیاری به سبب حفظ هادی و به کار گیری سیم اصلی کار گذاشته می شود.

این مقره ی سیلیکونی وظیفه  دارد وزن هادی را تحمل کند. چون هادی هامقاومت کششی ندارند. به جهت تحمل این نیروی کششی هر دو پایه های ابتدایی و نهایی خط، از مقره ی دیگری به نام کششی و یا انتهایی بهره برده می شود. البته به علت فاصله ی فاکتور های مختلفی از قبیل میزان ولتاژ، وزن هادی و هم چنین شرایط محیطی مقره ها با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

چطور می توانیم از مقره ی سیلیکونی حفاظت کنیم؟

باید در نظر داشت که مقره ها مانند هر محصول دیگری برای دوام احتیاج به حفاظت و نگهداری دارند. به همین سبب از مقره ی سیلیکونی بایستی در برابر خطراتی که آن ها را به خطر می اندازد حفاظت کرد. مثلا جهت محافظت میله ی مقره در برابر میدان الکتریکی که باعث سوراخ شدگی میله خواهد شد بایستی ضخامت لایه ی سیلیکونی روی میله ی مقره دست کم سه میلی متر باشد. آشکار است که در دور حلقه ‌های لاستیکی، ضخامت لایه ی سیلیکونی کمتر از سه میلی متر خواهد بود پس میله در مکان حلقه ‌های اضافه دچار ضعف خواهد شد پس در این محل ها شاهد خوردگی و سوراخ شدگی خواهیم بود.

دوران پیش از مقره ی سیلیکونی

قبل از مقره ی سیلیکونی، مقره ‌های كامپوزیتی به علت نشكن ‌بودنشان، جایگزین مقره ‌های پیش از خود شدند، ولی به تدریج در حین استفاده ویژگی های مختلفی از خود به نمایش گذاشتند كه موجب شد بازار افزایش مقره‌ ی سیلیكونی را به صورت چشمگیری تقاضا كند.

مقره ی سیلیكونی همانطور که گفته شد به علت ویژگی منحصر به فرد Hydrophobic خود توانایی بهتری تحت شرایط متفاوت از خود بروز می‌هد. پوشش سیلیكونی در قیاس با جنس های دیگر مقره‌ های كامپوزیتی بسیار بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

از دیگر مزایای استفاده از مقره‌ ی سیلیكونی این است که این امر موجب كاهش هزینه ی شستو شو و هم چنین حفاظت می‌شود.

مقره سیلیکون رابر

مقره سیلیکون رابر از جمله تجهیزات کاربردی برای توزیع برق به شمار می​‌روند و به صورت یک پایه عایق برای اتصالات محسوب شده و در دکل​‌های بزرگ حاوی سیم​‌ها و کابل​‌های متعدد به کار می​‌روند. استفاده از مقره سیلیکونی در سیستم​‌های برقی سبب می​‌شود، سیستم بدون قطعی و خطا و خاموشی کار کند.

از ویژگی‌​های مقره سیلیکون رابر می​‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

◀ برخورداری از خاصیت ویژه هیدروفوبیک
◀ مقاوم نسبت به پارگی
◀ پوشش دهی بالا
◀ مقاومت سطحی بالا
◀ کاملا انعطاف‌پذیر و سبک
◀ جلوگیری از تشکیل آب بر روی سیلیکون
◀ برخورداری از قابلیت آلودگی‌زدایی
◀ هزینه‌​های کم شست و شو
◀ طول عمر بالا
◀ ایجاد ایمنی بیشتر در سیستم​‌های برق
◀ وزن کم
◀ مقاومت بالا در مقابل ضربه

سیلیکون به دلیل تحمل دمای شدید بسیار محبوب است. اکثر سیلیکون​‌ها دارای دمای کاری از -۶۰ درجه سانتیگراد تا +۲۳۰ درجه سانتیگراد هستند. با این حال، مدت زمانی که در معرض چنین دماهایی قرار می​‌گیرد، توانایی آن را برای حفظ یکپارچگی در برنامه مشخص می​‌کند. انواع خاصی از سیلیکون وجود دارد که می‌​تواند محدوده دمایی بیشتری را تحمل کند. لاستیک سیلیکونی با دمای بالا را می​‌توان در معرض دمای ۳۰۰+ درجه سانتی گراد قرار داد. سیلیکون به دلیل تحمل دمای شدید بسیار محبوب است. اکثر سیلیکون​‌ها دارای دمای کاری از -۶۰ درجه سانتیگراد تا +۲۳۰ درجه سانتیگراد هستند. با این حال، مدت زمانی که در معرض چنین دماهایی قرار می​‌گیرد، توانایی آن را برای حفظ یکپارچگی مشخص می​‌کند.

انواع خاصی از سیلیکون وجود دارد که می‌​تواند محدوده دمایی بیشتری را تحمل کند. لاستیک سیلیکونی با دمای بالا را می​‌توان در معرض دمای ۳۰۰+ درجه سانتی گراد قرار داد. شستشوی مقره سیلیکونی از اهمیت به سزایی برخوردار است. برای شست و شوی این مقره​‌ها از دستگاه​‌هایی مانند واتر جت‌​هات لاین و سیلیس استفاده می​‌شود. برای حفاظت از مقره​‌های در مقابل مخاطرات طبیعی و مکانیکی باید اقداماتی انجام داد. یکی از این اقدامات انتخاب مقره​‌های سیلیکونی با ضخامت لایه‌ای حداقل ۳ میلی​متر است. با توجه به اینکه مقره​‌ها در وسط حلقه​‌ها دارای ضخامت کمتر هستند، بیشترین آسیب مربوط به وسط حلقه​‌ها خواهد بود.

مواد تشکیل دهنده مقره سیلیکون رابر

◀ کراسلینگ الکتریکی
◀ مواد با کیفیت و استاندارد
◀ میله​‌های فایبرگلاس مقاوم در مقابل اسید
◀ قرار داشتن فیتینگ​‌های تانگ اووال در دو سمت مقره سیلیکونی رابرتولید مقره​‌های مختلف با قالب‌بندی منظم

مقره سیلیکون رابر در قالب‌​های مختلف تهیه می​‌شود و دارای اشکال یکپارچه و استاندارد هستند. این مقره‌​ها نسبت به سایر مدل​‌های قیمت​‌های ارزان‌تری دارند.

عوامل تشكيل دهنده مقره‌ ي سيليكونی رابر

موارد تشكيل دهنده ی مقره‌ ي سيليكونی رابر شامل اجزای زير می باشد:

1- مواد به كار رفته در مقره‌ ی سیلیکونی رابر از نوع كراسلينگ شده الكتريكي منطبق بر استاندارد IEC1109-92 بدون فيلتر و حتی افزودني های اضافي است.

2- ميله‌ ي عايق با جنس فايبرگلاس (اپوكسي که با الياف فيبر شيشه تقویت شده است) و نوع ECR (که ویژه ی كاربرد الكتريكي بوده و در مقابل اسيد از خود مقاومت نشان می دهد) و از تولید کنندگان مطرح و بر پایه ی استاندارد IEC1109 تولید مي‌شود.

3- فيتينگ هاي دو سر مقره ی سیلیکونی مطابق با استاندارد IEC 120 و با بهترين كيفيت ممکن تولید مي‌شود. فيتينگ هاي استفاده شده در مقره‌ ی سیلیکونی رابر به شکل تانگ- اووال است كه اين قبیل فيتينگ ها موجب كم تر شدن يراق‌ آلات خط شده و نهایتا سبب کاسته شدن هزينه‌ ها مي‌شود. اما با توجه به درخواست های مشتريان ساير فيتينگ ها نيز ممکن است مورد استفاده قرار گیرند. در ضمن همه ی مقره‌ ها در مراحل مختلف ساخت تحت آزمايش های نرمال قرار مي‌گيرند. اين نوع آزمايش ها، شامل آزمایش هایی مانند آزمايش هاي مكانيكي و هم چنین الكتريكي می شوند.

شستشوی مقره سیلیکونی

شستشوی مقره ها از موارد نگهداری آن هاست که با استفاده از ، واترجت هات لاین، سیلیس و سایر تجهیزات ویژه در بازه های زمانی مشخص و در صورت بروز آلودگی، برای حفظ بیشترین کاربرد انجام می شود.

مقره‌ها باید از نظر الکتریکی مقاومت بالا داشته باشند که بین سه فاز خطوط برق انتقالی و دکل ها که به زمین وصل هستند اتصالی برقرار نشود. این مقاومت الکتریکی باید به اندازه‌ای باشد که در بدترین شرایط جوی نظیر گرد و غبار ، رطوبت بالا و صاعقه اتصال الکتریکی به وجود نیاورند.

نظافت صنعتی و شستشوی عایق های خطوط برق در شرایطی که رطوبت هوا بالا بوده و گرد و خاک زیادی در هوا وجود داشته باشد، بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز خواهد شد که در شهر های جنوبی کشور متاسفانه شاهد این پدیده هستیم.

در مقاله شستشوی عایق های خطوط برق به طور کامل با روش‌های شستشوی مقره آشنا شوید.

خرید انواع مقره

حال با توجه به اینکه مقره سیلیکونی چیست، چه ویژگی‌ها و چه کاربردهایی دارد، اگر قصد خرید این محصول را دارید توصیه ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید حتما با کارشناسان اسپادانا مشورت کنید و اطلاعات دقیق تر و کامل تری به دست آورید.

همچنین می‌توانید با استفاده از راهنمایی‌های مشاوران خود محصولی را خریداری کنید که کاملا اصل باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

با آگاهی خرید کنید تا پشیمان نشوید.

نظرات و سوالات خود را درباره مقاله مقره سیلیکونی از طریق نظرات با ما مطرح کنید. در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخگوی شما خواهیم بود.

ویژگی های مهم مقره سیلیکونی چیست ؟

به طور کلی و در باب مقره سیلیکونی چیست، باید ابراز نمود که مقره های سیلیکونی از جمله تجهیزات پرکاربرد، مهم و حائز اهمیت برای شبکه های انتقال برق به شمار می روند. ایجاد تکیه گاه مکانیکی به منظور نگهداری سیم های برق، از مهمترین ویژگی های مقره سیلیکونی محسوب می شود. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که مقره ها از متریال و مواد مختلفی نظیر پلاستیک، چینی و شیشه ساخته و پرداخته می گردند. مقرون به صرفه بودن از نقطه نظر اقتصادی، از دیگر ویژگی های حائز اهمیت این تجهیزات به حساب می آید.

از سوی دیگر و در باب مقره سیلیکونی چیست، به این نکته باید اشاره نمود که استفاده از مقره ها، ایمنی و امنیت شبکه های توزیع و انتقال برق را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در زمینه مقره سیلیکونی چیست، خوب و بدون مشکل کار کردن سیستم برق، در مراکز صنعتی و دکل های برق، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چراکه تخلیه الکتریکی در پست های برق، علاوه بر اخلال در روند انجام کارها، مشکلات و معضلات بسیاری را به همراه می آورد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات و به حداقل رساندن میزان خاموشی ها، استفاده از مقره های سیلیکونی از شیوه های راهگشا تلقی می شود. در این موضوع که مقره سیلیکونی چیست، باید اشاره کرد که پوشش عایقی سیلیکون موجود در ساختار مقره، به علت خاصیت ضد آب و ضد رطوبت بودن، محافظ مناسبی برای سیم ها و پست های توزیع برق به شمار می رود.

اجزای مهم تشکیل دهنده مقره سیلیکونی چیست ؟

 

در این موضوع که مقره سیلیکونی چیست ، باید خاطر نشان کرد که در حال حاضر مقره های سیلیکونی، به علت برخورداری از کاربردهای گسترده، نظر بسیاری از صنایع را به خود معطوف ساخته است. از طرف دیگر، اجزای تشکیل دهنده مقره های سیلیکونی نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشند. بر این اساس، متریال استفاده شده در ساختار این تجهیزات فاقد هرگونه افزودنی اضافی و فیلتر بوده و از نوع کراسلینگ شده الکتریکی می باشد. از طرف دیگر، میله های عایق مقره های سیلیکونی، مقاوم در برابر اسید و از جنس فایبرگلاس بوده که برای کاربردهای الکتریکی در نظر گرفته می شوند.

در مقوله مقره سیلیکونی چیست ، ناگفته نماند که فیتینگ های در نظر گرفته شده در دو سر مقره، از متریال بسیار باکیفیت و مرغوب ساخته می شوند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که مقره های سیلیکونی برای رسیدن به درجه مقاومت و دوام بالا، آزمایش های متنوع الکتریکی و مکانیکی را پشت سر می گذارند.

 

در این نوشته با اینکه  مقره سیلیکونی چیست ، کاربردها و اجزاء آن آشنا شدیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید توصیه ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید حتما با کارشناسان اسپادانا مشورت کنید و اطلاعات دقیق تر و کامل تری به دست آورید. همچنین می‌توانید با استفاده از راهنمایی‌های مشاوران خود محصولی را خریداری کنید که کاملا اصل باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد.نظرات و سوالات خود را درباره مقاله مقره سیلیکونی چیست از طریق نظرات با ما مطرح کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “مقره سیلیکونی چیست

  1. احمد گفت:

    با تشکر از کارشناسان اسپادانا بابت پاسخ خوب به پرسش مقره سیلیکونی چیست..

    1. polymer گفت:

      از همراهی شما سپاسگزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *