بلاگ

بهترین نوع سیم نسوز را بشناسید

بهترین نوع سیم نسوز

در رابطه با سیم‌های نسوز، لازم است بگوییم که این سیم‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. لازم است بدانید، در هر مکانی که سیم برق در معرض دما و یا حرارت بسیار بالا قرار بگیرد، سیم‌های نسوز بهترین گزینه خواهند بود. گاهی اوقات تمایل دارید که در شرایط غیر عادی همچون آتش‌سوزی از سیم‌ها محافظت کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این سیم‌ها استفاده کنید. در ادامه انواع سیم نسوز را بررسی می‌کنیم:

» سیم‌های نسوز با پوشش پی وی سی

این نوع سیم‌ها نسبت به سایر سیم‌ها تحمل حرارتی پایین‌تری دارند و معمولا تا دمای 180 درجه سانتی‌گراد را می‌تواند تحمل کند، به عبارت ساده‌تر تا 180 درجه سانتی‌گراد می‌تواند که به حرارت نزدیک شود. این سیم‌ها دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند و در شرایطی همچون آتش‌سوزی مقاومت بالایی را از خود به نمایش می‌گذارند و امنیت را تامین می‌کنند.



جهت مشاهده انواع سیم نسوز و کابل لام حریق به دسته‌بندی سیم و کابل نسوز مراجعه نمایید.

شرکت پلیمر عایق اسپادانا، با افتخار تولید‌کننده و عرضه کننده بهترین سیم و کابل نسوز در تهران است.



» سیم‌های نسوز سیلیکونی

میزان دمایی که این سیم‌ها قادرند که تحمل کنند، دمای 200 درجه سانتی‌گراد است. در واقع در محیط‌هایی که میزان دمای آن‌ها 200 درجه سانتی‌گراد است می‌توانید سیم‌های نسوز سیلیکونی را مورد استفاده قرار دهید. می‌توان این سیم‌ها را در مدت زمان‌های طولانی مورد استفاده قرار داد لذا قدرت و توانی که در این سیم‌ها وجود دارد بسیار بالاتر از سایر سیم‌ها است. موارد استفاده این سیم در مکان‌هایی است که حرارت و یا آتش وجود دارد. معمولا جنس این سیم از سیلیکون است. در هنگام تولید این سیم از پلیمر فاقد هالوژن استفاده می‌شود به همین دلیل است که گاز‌های سمی کمی را از خود به محیط اطراف ساطع می‌کنند.

» سیم‌های دو روکش نسوز

 یکی دیگر از انواع سیم نسوز که در شرکت‌های مختلف تولید می‌شود سیم‌های دو روکش نسوز هستند. اساساً پوشش اول این سیم سیلیکون است و پوشش دوم آن، فایبر گلاس است که تحمل دمایی برابر با 750 درجه سانتی‌گراد را دارد. در واقع از این سیم‌‌ها در صنایعی که حرارت‌های زیادی در آن‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود. رنگ سیم‌های دو روکش نسوز متفاوت است، بنابراین در انتخاب رنگ محدودیتی ندارید. این سیم‌ها قادرند که حرارت بسیار بالا را درون خود نگهدارد و کنترل کند.



برای مطالع بیشتر در مور سیم و کابل‌ها می‌توانید مقاله‌های ” معرفی انواع کابل نسوز ” و همچنین ” آموزش تولید سیم و کابل ” را مطالعه نمایید.



کاربرد سیم نسوز

 از جمله کاربرد‌هایی که برای این نوع سیم دیده می‌شود اجاق‌ها، کوره‌ها، هیتر‌های الکتریکی، دکل‌های نفتی، واگن‌های راه آهن و … هستند. این سیم‌ها در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌شوند به همین دلیل در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربرد‌های متفاوتی هم دارند. از جمله کاربرد‌هایی که برای این سیم‌ها وجود دارد عبارت‌اند از:

»» معمولا از این نوع سیم در صنایع مختلف استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها صنایع پزشکی است.

»» همچنین در صنایع کشتی، صنایع پتروشیمی، صنایع نظامی و …  نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

»»  از سیم‌های نسوز در طراحی و تولید لوازم خانگی همچون بخاری‌های برقی، ماکروفر‌ها، جارو برقی، اجاق گاز و … استفاده می‌شود.

‌‌»» سیم‌های نسوز در سیستم‌های اعلام حریق هم کاربرد دارند.

»» این سیم‌ها در مکان‌هایی با حرارت بسیار بالا مانند کوره‌ها کاربرد دارند.

»» معمولا در مکان‌های بسیار حساسی همچون دانشگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و … نیز از این سیم‌ها استفاده می‌شوند.

از این نوع سیم‌ها در صنعت فولاد به وفور استفاده می‌شود. با توجه به این مسئله که تولید فولاد در کل جهان نسبت به طول عمر و کیفیت این سیم و کابل‌ها بسیار حساسیت به خرج می‌دهند، معمولا در هنگام ساخت به کیفیت این محصول بسیار توجه می‌شود. لذا این سیم‌ها باید به صورتی تولید شوند که در برابر حرارت و دماهایی که روز به روز در حال افزایش هستند، مقاوم باشند. این سیم‌‌ها را به دو صورت روکار و توکار مورد استفاده قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *